Connect with us

Uddannelsesnetværket.dk

Billige og effektive markedsføringsindsatser

Animation

Tips og gode råd

Billige og effektive markedsføringsindsatser

Billige og effektive markedsføringsindsatser

Et af tidens helt store hits, når det kommer til markedsføring, er animationsfilm. Animationsfilm er lette at forstå, de sælger budskabet, og så er der altså en verden til forskel, når det kommer til prisen på at få produceret en animationsfilm og en reel reklamefilm. Markedsføringsindsatsen er altså perfekt til små eller mellemstore virksomheder, der ikke har et budget til markedsføring, der rækker til de dyreste sponsorater og TV-reklamer. En af grundene til, at animationsvideoer hitter netop nu, er blandt andet, at vi i mindre grad ser reklamer i fjernsynet, men derimod bombarderes med reklamer på sociale medier. De fleste har mange gange dagligt en mobil, tablet eller computer ved hånden, som er koblet op på diverse sociale medier, og her kan folk altså hurtigt dele små videoer. Videoer skaber typisk mere opmærksomhed end tekst, så der er også god mulighed for, at modtagerne lige holder en pause med at scrolle og rent faktisk ser videoen.

Alle forstår animationsfilm

Hele hovedpointen med animationsfilm er, at de kan gøre et komplekst budskab eller problemstilling forståelig for alle og enhver. Man mener tilmed, at animationsfilm kan formidle mere komplekse budskaber end en normal TV-reklame. Hvis man ser bort fra det reklamemæssige aspekt og i stedet ser på det økonomiske, er der også mange fordele ved animationsfilmen. En animationsfilm kan produceres 10-20 gange billigere end de reklamer, man ser på TV. Denne form for markedsføring er derfor blevet populær i små og mellemstore virksomheder, fordi de får effektiv markedsføring for få penge. Hvis du ikke selv er i stand til at producere animationsfilm, findes der er væld af virksomheder, der tilbyder at hjælpe dig med den service.

Andre markedsføringsindsatser

Der findes også alternative markedsføringsmetoder, der ikke ligger i den tunge ende. Du kan eksempelvis sætte dig for at blive god til at lave nyhedsbreve. Alt, det kræver, er, at du laver et lækkert layout til mailen, så man tydeligt kan se, hvilket produkt eller virksomhed, du reklamerer for. Desuden er det vigtigt, at layoutet fungerer, når mailen også åbnes fra tablets og smartphones. Det helt essentielle er dog, at du laver en tilmeldingsformular, der henvender sig til lige præcis den målgruppe, som du er interesseret i. Når en masse mennesker har tilmeldt sig nyhedsbrevet, skal du finde det ideelle tidspunkt at sende det afsted, og så har du altså en omkostningseffektiv måde at brande din virksomhed på.

I tråd med nyhedsbrevet er content marketing. Denne form for markedsføring handler om at skabe væsentligt indhold for en bestemt målgruppe, opbygge deres tillid og ruste dem til at købe dit produkt. Som virksomhed skal du altså starte med at finde en udfordring, som din målgruppe søger en løsning på. Derefter kan du nemlig begynde at sende information og nyttig viden i forhold til at løse dette problem. Målgruppen vil finde dit produkt eller din virksomhed loyal, hvilket kan føre til, at de køber det ønskede produkt.

Læs mere
Læs også..
Click to comment

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mere om Tips og gode råd

To Top